Vad händer om det är fel adress?

Felaktig adress post

Om du har valt att en faktura ska skickas via post och du har skrivit in fel adress på kundkortet så kommer returen på originalfakturan till dig. Det du då bör göra är att kreditera fakturan (glöm ej att skicka även krediten genom Nox Finans så att fakturan stängs), uppdatera kundkortet och skapa en ny faktura.

Om du inte gör detta och det går ut påminnelse till din kund kommer returen på påminnelsen att komma till Nox Finans. Du får då ett mejl av oss om att du måste uppdatera adressen under Fakturering - Nox Finans - Åtgärd krävs. Då du gör detta uppdateras adressen på kundkortet och samtidigt går påminnelsen ut som brev igen, till den rätta adressen.

Gör du inte detta och även ett inkassokrav går ut till den felaktiga adressen går även detta i retur till Nox Finans och du får återigen ett mejl om att adressen behöver uppdateras.

Observera att det ju är Postnord/Bring som delar ut breven och det kan ta olika lång tid till ett brev med felaktig adress kommer i retur. I vissa fall kan det också vara så att ett brev med felaktig adress blir utdelat till rätt mottagare, fast mer eller mindre försenat.

Felaktig adress mejl

Om du har valt att fakturan ska skickas via mejl och det är en ogiltig mejladress får Nox Finans ett meddelande och kommer kontakta dig för att se om det finns en annan adress eller om fakturan ska skickas via brev istället. Observera att Nox Finans mejlsystem omöjligt kan känna av om det är rätt mottagaradress som ligger inne. Det systemet känner av är om det är en befintlig mejladress.

Mejl är mer spårbart då vi kan se om mejlet nått kunden, om och hur många gånger dem öppnat det. 

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss