Konto är inte aktivt

Orsak:
För att Nox Finans skall kunna skapa en verifikation i ditt Fortnox krävs att det är rätt inställningar på de bokföringskonton som du har angivit till Fortnox att vi skall bokföra på.

I detta fallet är ett eller flera av de konton du har angivit till Nox Finans inte aktiva, vilket gör att vi misslyckas att skapa en verifikation i din bokföring

Lösning:
1) Gå i ditt Fortnox till inställningar - fakturering - Nox Finans - Bank och bokföringsinställningar
2) Kontrollera ifall ett eller flera konton är rödmarkerat
2.1) Ifall ett konto är rödmakerat, välj att antingen ändra konto eller gå till Register och kontoplan och välj att aktivera kontot

3) Välj spara

4) Kontakta Nox Finans kundtjänst på support@noxfinans.se som därefter skickar om verifikationen.

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss