FAQ

Har ni frågor på innehållet i fakturan och tycker att det inte stämmer med vad som är avtalat?
Kontakta i så fall er leverantör, då detta är en sak mellan er och dem. Nox Finans skickar ut fakturan utifrån vad er leverantör lagt in i sitt Fortnox.

Vill ni ha anstånd med fakturan, en avbetalningsplan eller andra betalningsvillkor framåt?
Vänd er i så fall direkt till en leverantör, då det endast är de som kan bevilja detta.

Har ni bytt adress, mejladress eller telefonnummer eller vill ni ha fakturan skickad på annat vis?
Kontakta i så fall er leverantör, då det är de som kan ändra detta på ert kundkort i sitt Fortnox.

Har ni en tvist med er leverantör angående fakturan och vill bestrida denna?
Lägg i så fall in ditt bestridande genom att klicka på frågetecknet nere till höger på noxfaktura.se. Klicka sedan på "Har ni en tvist med er leverantör angående fakturan och vill bestrida fakturan?" och fyll i formuläret, så stoppas fakturan i Nox Finans process och er leverantör får ett meddelande om ert bestridande. 

Har ni betalt fakturan men ändå fått en påminnelse?
Kontrollera först att ni har betalat till Nox Finans bankgiro (574-9700). Om ni har betalt direkt till er leverantör måste ni meddela dem detta så att de går in i sitt Fortnox och rapporterar att de fått inbetalningen direkt till sig. 

Om ni har betalt till Nox Finans bankgiro och ni ändå fått en påminnelse har inbetalningen med största sannolikhet inte blivit matchad mot fakturan på grund av att det inte varit ett korrekt OCR-nummer angett som referens. Gå i så fall in på noxfaktura.se och klicka på "Saknas din betalning?" nere till vänster. Fyll i formuläret med information om din inbetalning, så kan vi söka upp den och manuellt matcha den mot fakturan. 

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss