FAQ

Har du frågor på innehållet i fakturan och tycker att det inte stämmer med vad som är avtalat?
Kontakta i så fall din leverantör, då detta är en sak mellan dig och dem. Nox Finans skickar ut fakturan utifrån vad din leverantör lagt in i sitt Fortnox.

Vill du ha anstånd med fakturan, en avbetalningsplan eller andra betalningsvillkor framåt?
Vänd dig i så fall direkt till din leverantör, då det endast är de som kan bevilja detta.

Har du bytt adress, mejladress eller telefonnummer eller vill du ha fakturan skickad på annat vis?
Kontakta i så fall din leverantör, då det är de som kan ändra detta på ditt kundkort i sitt Fortnox.

Har du en tvist med din leverantör angående fakturan och vill bestrida denna?
Lägg i så fall in ditt bestridande genom att klicka på frågetecknet nere till höger på noxfaktura.se. Klicka sedan på "Har ni en tvist med er leverantör angående fakturan och vill bestrida fakturan?" och fyll i formuläret, så stoppas fakturan i Nox Finans process och din leverantör får ett meddelande om ditt bestridande. 

Har du betalt fakturan men ändå fått en påminnelse?
Kontrollera först att du har betalat till Nox Finans bankgiro (574-9700). Om du har betalt direkt till din leverantör måste du meddela dem detta så att de går in i sitt Fortnox och rapporterar att de fått inbetalningen direkt till sig. 

Om du har betalt till Nox Finans bankgiro och du ändå fått en påminnelse har inbetalningen med största sannolikhet inte blivit matchad mot fakturan på grund av att det inte varit ett korrekt OCR-nummer angett som referens. Gå i så fall in på noxfaktura.se och klicka på "Saknas din betalning?" nere till vänster. Fyll i formuläret med information om din inbetalning, så kan vi söka upp den och manuellt matcha den mot fakturan. 

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss